torsdag den 9. februar 2012

Tulipanløg

Fik en sød blomst af min veninde, Trine i sidste uge - de fineste lilla tulipanløg. Fik instrukser fra blomsterhandlen om ikke at vande dem, men kun spraye med vand for at de ikke skulle vokse for hurtigt og knække. 
Efter ca. 3 dage blev bladene brune i kanten og jeg forsøgte så med en lille smule mere vand, men bladene tørrede helt i løbet af weekenden.
I mandags gik jeg ind i blomsterbutikken med den og de tilbød mig straks en ny blomst. Fik at vide, at jeg kunne give en lille sjat vand af og til, men nu efter 3 dage er bladene igen brune i kanten og blomsten er ikke sprunget ud. :( 
Er der nogen af jer, der har et godt råd til hvordan jeg kan få tulipanen til at springe ud, uden at resten af den er ødelagt inden. Skal lige sige, at jeg normalt har en forholdsvis lav temperatur i mit hjem, da jeg næsten altid har det for varmt selv...;) 
Synes sådanne løgplanter også er flotte lige inden de springer ud, specielt sammen med lidt andet nips på et fad, men vil selvfølgelig meget gerne opleve hele skønheden. :) 
 Løberen under lysfadet, hæklede jeg i oktober sidste år og er vældig glad for resultatet. Har en rigtig hækledille for tiden, men må desværre begrænse mig en del, pga. mit skadede håndled. 

Ønsker jer alle en supergod aften!

Knus







4 kommentarer:

  1. Hei Anna Berit og tusen takk for hyggelig hilsen hos meg!:)
    Så nydelig løper du har heklet! Jeg har ikke tålmodighet til å hekle slike:)) Er mest glad i å hekle med tykt garn og tykke pinner:))
    Merkelig med de tulipanene...aner ikke hva som kan være galt, men vet med andre planter at brune blader er for lite vann eller at de står for mørkt..
    Ønsker deg en god helg!
    Klem fra Janne

    SvarSlet
  2. Nej, det har jeg aldrig været ude for, må jeg nok indrømme. Men jeg kan se, at der ligger ølkapsler og flyder rundt om planten. Kan det tænkes, at du er kommet til at give staklen en lille sjat øl i stedet for vand?

    Mvh.
    Din svoger med de grønne fingre :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jón, din Skøre sk..! Det er altså kageforme, men det kan jo være at de ikke kunne lide kagen...;)

      Slet
  3. Så dyktig du er på at häkle ...
    Tror at det desvärre var dårlig kvalite på din tulipanlög
    Og for lidt vand .
    Knus Karina

    SvarSlet